פרסום בגוגל

פרסום בגוגל הוא חלק משמעותי מאוד מעולם הפרסום הנוכחי. אל הפרסום במדיומים הקלאסיים: כתבי עת, שבועונים, עיתונים, טלוויזיה ורדיו התווסף גם המדיום החדש האינטרנט וגם הפרסום בגוגל נהפך לחלק בלתי נפרד מעולם הפרסום. מפרסמים רבים ורעיונאים רבים משכילים להבין את כוחו של האינטרנט ולכן יוצאים במסעות פרסום בגוגל. לעתים מסעות פרסום בגוגל עומדים בפני עצמם, במקרים אחרים מסעות פרסום בגוגל נעשים במקביל למסעות פרסום בעיתונים, בטלוויזיה וברדיו. פרסום בגוגל מאפשר לפרסומאים להגיע אל קהלי יעד ממוקדים מאוד ובכך עוזר להם למכור מוצרים. למשל אחד היתרונות של פרסום באינרטנט הוא שניתן לדאוג שפרסומות לחיתולים תופיע בפורום של אמהות טריות, מה שיגרור התעניינות אוטומטית בפרסומת ומה שיעלה באופן אוטומטי את יעילותה של הפרסומת.

פרסום בגוגל עושה לא פעם שימוש בנתונים אישיים שהגולשים חושפים על עצמם באתרי אינטרנט שונים. למשל, ברשתות החברתיות השונות יש פרסומות אשר מותאמות באופן מושלם לפרופיל של האדם אשר גולש באותה רשת חברתית. זאת אומרת, הגולש יודע שהוא חתם על מעין 'עסקת חבילה', הוא נחשף למסעות פרסום בגוגל אשר מנתחים אותו לחלוטין ועושים שימוש במידע האישי שלו והוא נהנה מכל היתרונות ובחינם שמציעה אותה רשת חברתית.

פרסום בגוגל אינו נעשה רק ברשתות חברתיות. פרסום בגוגל נעשה באתרי חדשות שונים, פרסום בגוגל נעשה בכל סוגי הפורומים, פרסום בגוגל נעשה בצ'טים, באתרי היכרויות, באתרים של מזג אויר, במנועי חיפוש וכמעט בכל אתרי האינטרנט אולי למעט אתרי אינטרנט ממשלתיים וארגוניים. פרסום בגוגל הוא אינו דבר שלילי. בזכות מסעות פרסום אלו אתרי אינטרנט רבים יכולים להמשיך ולהתקיים משום שהפרסום הוא מקור המימון העיקרי שלהם. ללא פרסום בגוגל לא יוכלו אתרים אלה להמשיך בפעילותם. לכך למרות שזהו לעתים מטרד יש יתרונות גדולים מאוד למסעות פרסום בגוגל.