פרסום באינטרנט

 

פרסום באינטרנט הוא דבר שלילי עבור גולשי אינטרנט רבים. גולשים אלה טוענים כי האינטרנט הוא מקום מסחרי מעין כמותו וכי אי אפשר לגלוש באתר אינטרנט גדול מבלי שפרסומות "ייתקפו" ויקיפו את גולש האינטרנט מכל עבר. עבור גולשים אלה פרסום באינטרנט הוא מטרד של ממש משום שכל התכנים שהם צורכים דרך רשת האינטרנט מוקפים בפרסומות. עם זאת, עבור אחרים פרסום באינטרנט הוא דבר חיובי. אתרי אינטרנט רבים מרווחים את מרבית כספם ממכירת ערוץ גישה למפרסמים לגולשי האתר. זאת אומרת, מפרסמים משלמים לאתר עבור שטח פרסום באתר האינטרנט. ללא פרסום באינטרנט אתרים רבים יאבדו את המימון שלהם וייאלצו להסגר בהעדר מקור הכנסה אחר. ישנם אתרי אינטרנט אשר מצליחים להתקיים באמצעות תרומות, אחרים בעזרת מימון של החברה אותה הם מייצגים ואתרי אינטרנט אחרים גובים כסף עבור תכנים. עם זאת, מרבית אתרי האינטרנט עדיין נזקקים לכלי של פרסום באינטרנט כדי להמשיך ולפעול.
 
פרסום באינטרנט משפר לעתים גם את התוכן אותו מקבלים גולשי האינטרנט. למשל, פרסום באינטרנט נעשה גם לפני סרטונים של חדשות. המפרסמים לוחצים על אתרי האינטרנט להכניס כמה שיותר קטעים מצולמים כדי שהמפרסמים יוכל להכניס פרסומות. הגולשים מקבלים למעשה תוכן משופר בזכות המפרסמים. פרסום באינטרנט למעשה מעלה ברמה את המוצר אותו אתר האינטרנט מייצר. בנוסף, פרסום באינטרנט נעשה בצורה שונה ומיוחדת מזו שמתרחשת במדיומים אחרים כמו טלוויזיה, רדיו, עיתונים וכן הלאה.
 
פרסום באינטרנט אינו מצונזר כמו פרסום במדיומים אחרים. בנוסף, פרסום באינטרנט יכול לשתף את גולש האינטרנט בצורה אינטראקטיבית בפרסומת מה שאינו אפשרכי במדיומים אחרים. כך הגולש נמשך יותר אל הפרסומות באינטרנט. הפרסומות באינטרנט מזמינות את הגולש בצורה פעילה ללחוץ עליהן ולעבור לפרסומת מוגדלת או לאתר אחר. כך יוצא שגם המפרסם ולעתים גם הגולשים נהנים מהיתרונות של פרסום באינטרנט.